Vi bruker informasjonskapslar
Vi bruker informasjonskapslar for at nettsidene våre skal fungere.
Les meir om informasjonskapslane våre
Hei, du må oppdatere nettleseren din for å kunne besøke oss.
Gå til forsiden helse-vest.no
Et glass vann og en penn

Helse Vest

Strategi for digitale helsetenester 2023-2026

Digitale helsetenester skal bidra til at fleire pasientar kan få god og tilpassa helsehjelp og oppleva auka meistring og involvering i eiga helse. Helsepersonellet skal oppleva ein enklare kvardag ved at dei i større grad kan fokusera på pasientane som har størst behov og bruka mindre tid på dokumentasjon.

  • Tidsbruk til dokumentasjon blir enklare og tek kortare tid, samtidig som dokumentasjonsplikta blir overhalden
  • Helsepersonellet kan bruka mindre tid på konsultasjonar med pasientar som har lite nytte av fysisk konsultasjon og får dermed meir tid til pasientar med større nytte.
  • God avgjerds- og prosess-støtte gjennom bruk av digitale verktøy  

  • Opplever at helsetjenester som ytes ved hjelp av digitale verktøy gir god og trygg helsehjelp og er tilpasset til behovet
  • Opplever at tjenestene er enkle å bruke og har god funksjonalitet
  • Opplever økt mestring av egen sykdom
  • Opplever at samhandlingen med sykehuset er mer effektiv og at man sparer tid til reiser og til konsultasjoner som ikke er nødvendige

  • Pasientane bidreg til dokumentasjonsarbeidet slik at helsepersonellet blir avlasta
  • Konsultasjonar med fysisk oppmøte blir erstatta med digitale kontaktar når dette gir like god helsehjelp
  • Auka del pasientar gjennomfører nettbasert behandling innanfor psykisk helsevern og andre utvalde pasientgrupper.
  • Betre samhandling mellom ulike nivå i helsetenestene

  • Redusera pasientreiser

Strategi for digitale helsetenester beskriv tiltak som må gjennomførast for å utnytta potensialet til digitale helsetenester – å forenkla kvardagen til helsepersonellet og bidra til at fleire pasientar kan få god og tilpassa helsehjelp. 

Ved utvikling av digitale helsetenester skal prioriteringskriteria for spesialisthelsetenesta blir følgd – nytte, ressursbruk og alvor.

Me må kunna tilføra mest mogleg nytte for flest mogleg pasientar for på den måten å bidra positivt til kapasitetsutfordringane i sjukehusa.

Område og tiltak i strategien

  • Et glass vann og en penn
    A: Heilskapleg digital helseteneste

    Ei heilskapleg digital helseteneste har komponentar frå alle områda under – kommunikasjon mellom pasient og behandlar, oppfølging basert på informasjon frå pasient, nettbasert behandling og pasientopplæring. Andre tenester slik som legemiddelgjennomgang og samtale om legemiddelbruk kan også vera ein del av dette. 

  • En person som holder en tablett
    B: Kommunikasjon mellom pasient og behandlar

    Det er eit stort potensial for å auka bruken, spesielt dersom det blir utvikla meir heilskaplege digitale helsetenester der digital dialog er ein av fleire komponentar. Det har til no vore mest fokus på telefon- og videokonsultasjonar, men det er andre former for meldingsutveksling mellom pasient og behandlar som har mest potensiale for å redusera tidsbruken til helsepersonellet.

  • Et nettbrett med blå skjerm
    C: Oppfølging basert på informasjon frå pasienten

    Denne hovudgruppa av digitale helsetenester inneber at pasientane kan få tilpassa oppfølging basert på informasjon frå pasienten. Informasjon frå pasient kan vera eigenregistrering ved utfylling av strukturert skjema og datafangst frå det medisinske utstyret til pasienten.

  • hjemmebasert nettbehandling
    D: Nettbasert behandling

    Dette inneber at ein vesentleg del av oppfølginga og behandlinga blir gitt gjennom nettbaserte løysingar basert på ein behandlingsplan. Pasientane slepper dermed møte til like mange vanlege konsultasjonar og kan gjennomføra behandlinga heime når det passar og i samsvar med avtalt plan.

  • En person som står ved siden av en person som sitter på en stol i et rom med flere skjermer
    E: Pasientopplæring

    Denne hovudgruppa av digitale helsetenester inneber at pasientar kan få tilgang til digitale opplæringsprogram for meistring av eigen sjukdom. Dette kan vera både rettleidd og ikkje-rettleidd opplæring, og det kan vera både individuell og gruppebasert opplæring.

  • Et nettbrett på et bord
    F: Digital plattform

    Med digital plattform siktar ein til dei systemløysingar og tekniske eigenskapar som mogleggjer auka endringsevne, enklare tilgang til data og meir brukarnær tenesteutvikling . Eit døme kan vera at Helse vest har sett som mål at pasientane skal bruka Helsenoreg for å få kontakt med spesialisthelsetenesta og at helsepersonellet vårt skal bruka DIPS som hovudjournal.

Strategi for digitale helsetenester

Les dokumentet her!

Helse Vest Strategi for digitale helsetjenester - endelig versjon.pdf
Ikon
Sist oppdatert 05.04.2024