Vi tilrår at du alltid nyttar siste versjon av nettlesaren din.
logo Helse Vest

Innsatsområde 4: Krav i leverandøravtalar

Målbilete: Krav til datakvalitet, integritet og tilgjengelegheit er vareteken i leverandøravtalar og mogleggjer bruk av og kontroll over alle relevante data

Lege trykker på en virtuell skjerm

Foto: Colourbox

Oppdatert oversikt over krav til data
Vi stiller tydelege krav til data i anskaffingsprosessar og følgjer opp etterleving av krava. Vi har ein oppdatert og lett tilgjengeleg oversikt over krav til data som gir oss klare rammer gjennom heile anskaffingsprosessen. Krava er utforma for å møte behov for høg datakvalitet, integritet og tilgjengelegheit. 

Krav til tilgjengelegheit, standardar og teknologi
Kravene dekkjer tilgjengelegheit av data og metadata, bruk av opne standardar, interoperabilitet, tilgang til ulike metodar for uttrekk av data, datakvalitet, personvern og informasjonstryggleik. I tillegg blir det stilt krav til bruk av moderne teknologi og verktøy for å støtte dataforvaltninga, som moglegheita til å hente ut datastrukturar og metadata til datakatalogen vår.

 

Nasjonal forankring
Dei viktigaste krava er nasjonalt forankra og integrerte i felles standardavtalar gjennom Sjukehusinnkjøp HF. Vi har nødvendig kompetanse for å sikre at leverandørane oppfyller avtalte standardar, vernar våre data, og varetek personvern.​​

 

KVA KAN VI GJERE?

  • Utarbeide og tilgjengeleggjere kravoversikt med innspel frå alle relevante fagmiljø.​
  • Følgje opp prosessane for leverandørstyring og avtaleforvaltning for å sikre at datakrav blir inkludert og vareteke.​
  • Lage ein plan for å auke kompetansen om krav til data i leverandøroppfølging, til dømes regulatoriske krav og krav til informasjonstryggleik og deling.
leger med pc og virtuelle biler
Frø spirer

NYTTE

​ Enklare oppfølging av leverandørar​

Ved å stille tydelege krav til data i anskaffingsprosessen, legg vi grunnlaget for betre leverandøroppfølging. Det blir enklare å følgje med på ytinga til leverandørane/leveranse og sikre at dei oppfyller avtalen. ​

Dette gir oss ein betre føresetnad for å møte behova vi har for tilgjengelegheit og utveksling av data, høg datakvalitet, og god kontroll på personvern og informasjonstryggleik.

 

Døme

Dersom leverandøravtalane stiller tydelege krav til dokumentasjon av informasjons- og databasemodellar blir det lettare å følgje opp at leverandøren leverer dokumentasjonen vi treng. 

Dokumentasjonen vil forenkle arbeidet med å hente ut data til integrasjonar og sekundærbruk som analyse, forsking og kunstig intelligens. Det vil til dømes gjere det lettare å finne og hente ut datafeltar sluttbrukar ser på skjermen som dei ønskjer å hente ut, noko som i dag kan vere svært krevjande.

leger med pc og virtuelle biler
varsellys

RISIKO

Økonomiske tap ved manglande krav​

Manglande eller uklare krav til data i leverandøravtalar kan føre til store økonomiske tap. Om vi i etterkant må be leverandøren om endringar eller tilgang vi ikkje har stilt krav om frå starten, kan dette medføre store uventa kostnader. Leverandørane kan krevje store summar for å komme behova i møte våre. ​

Utan god kontroll kan det også bli vanskeleg å oppdage avvik eller feil, som kan skade både omdømmet til organisasjonen og føre til økonomiske eller juridiske konsekvensar

 

Døme

Medisinsk utstyr blir levert med tilhøyrande programvare som Helse Vest ønskjer å hente data frå. Det kan til dømes vere for å få resultat direkte inn i pasientjournal eller kurve.

​Leverandørar av medisinsk utstyr bruker ofte eigne dataformat og proprietære API-er. Det gjer det svært ressurskrevjande å lage integrasjonar. I nokre tilfelle er det ikkje mogleg å få til integrasjon i det heile, og då må data leggjast manuelt inn i pasientjournal eller andre fagsystem. 

​Om vi ikkje stiller krav til standardisert datadeling i anskaffinga, blir det ofte dyrt og vanskeleg å få dette til i etterkant. 

Innsatsområde

Datastrategi i Helse Vest

Strategien setter retning for en informasjonsforvaltning som støtter ambisjonene våre​. Strategien setter felles mål for hva vi skal prioritere og hvordan vi skal håndtere og dele data, slik at vi kan bidra til å gjøre helsesektoren mer sammenhengende, brukervennlig, og effektiv.
Tilbake til framsida
Lege med virtuell data
Sist oppdatert 22.01.2025